وبلاگ

بازاریابی با تبلیغات رایگان اینترنتی

بازاریابی با تبلیغات رایگان اینترنتی

 بازاریابی چیست؟ اول بهتر است به این سوال یک پاسخ کوتاه و جامع داده شود تا به این سمت برویم که چگونه می توانیم با تبلیغات رایگان اینترنتی محصول یا سایتمان را بازاریابی نماییم. به طور خلاصه بازاریابی عبارتست از یک سری اقداماتی که در مجموع منجر به شناخته تر شدن محصول، خدمات و یا کالای های قابل ارائه از طرف ما شود تا مشتریان و مخاطبین بالقوه جذب این کالا و خدمات شوند.
به عبارت ساده تر برای فروش یک محصول یا خدمت باید بازار مقصد را، که برای آن از مقدمات کار فعالیت های مختلفی را انجام داده ایم، شناسایی کرده و شرایط را برای رسیدن به هدف فروش یا ارائه خدمت آماده کنیم.
بازاریابی انواع و اقسام دارد که بسته به شرایط و نوع خدمت یا محصول باید از شیوه درست بازاریابی استفاده کنیم. امروزه در هر نوع کار و صنعتی این بخش جزء جدا نشدنی از بخش فروش سازمانی است و سازمان هایی موفق هستند که بازاریابی قوی تری در کنار دیگر مشخات عالی دارند.
البته شاید شمایی که در حال خواندن این مقاله هستید، سازمان بزرگی ندارید که خواسته باشید برای آن بازاریابی کنید، ولی باید دقت کنید که در کوچکترین کارها چه اقتصادی و غیر اقتصادی جایگاه بازاریابی محفوظ است. پس شاید در حال حاظر در حال فروش یک محصول در اینترنت هستید که باید برای آن بازاریابی را انجام دهید.
و اما نظرتان در مورد بازاریابی با تبلیغات رایگان اینترنتی چیست؟
تبلیغات جزئی جدانشدی از یک بازاریابی موفق هستند. اگر عوامل موثر در یک تبلیغ موفق، برای کالا و یا خدماتی که ارائه می دهید، را در نظر بگیرید، این خود یک بازاریابی خوب برای کسب سود بیشتر است.
آیا در مورد تبلیغات اینترنتی چیزی شنیده اید؟
در مورد تبلیغات رایگان اینترنتی چطور؟
سرویس های مختلفی وجود دارند که به شما این امکان را می دهند بدون پرداخت هزینه ای کالا یا خدمات خود را تبلیغ و از این طریق به بازاریابی محصول خود فکر کنید. فکر کنم تا اینجای کار با شنیدن این موضوع خوشحال شده اید. ولی نباید فراموش کردن که تبلیغات حتی از نوع رایگانش به این سادگی ها هم نیست. شما باید عوامل مختلفی را کنار یکدیگر تنظیم کنید تا به مقصود خود برسید. بماند اینکه تعداد این سرویس های تبلیغات اینترنتی رایگان روز به روز رو به افزایش است و شما محدوده انتخاب بیشتری دارید. اما آیا تمام آنها برای درج تبلیغ مناسب هستند؟ اصلاً طرز کار آنها چگونه است؟
شما با ثبت نام در این نوع سایت ها می توانید اقدام به درج اگهی کنید. معمولاً آگهی ای که درج می کنید در یک صفحه به صورت عادی برای بازدید کنندگان آن سایت ها به نمایش در می آید. بازدیدکنندگان این نوع سایت ها می توانند از هر کجا وارد شوند. موتور جستجو مهمترین نقطه برای ورود بازدیدکننده به یک سایت است. این نوع سایت های تبلیغاتی هم از این امر مستثنی نیستند. از مهمترین افرادی که می توان آنها را جزء مشتریان بالقوه شما به حساب آورد، کسانی هستند که در موتور جستجو اقدام به یافتن کالای مورد نظرشان می کنند. هیچ وقت این افراد را دست کم نگیرید و از پتانسیل هایی که می تواند از این موتورها برای شما خریدار جذب کنند استفاده کنید. یکی از این پتانسیل ها همین سایت های تبلیغات رایگان است. بسته به این که نوع بهینه سازی صفحات سایت تبلیغ کننده به چه صورت باشد، ممکن است شما برای یک یا چند کلمه کلیدی در صفحه های آغازین نتایج جستجو قرار بگیرید. پس دقت کردن در مورد این موضوع که سایت تبلیغات رایگان چقدر به مساله بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو اهمیت می دهد، می تواند در امر تبلیغات رایگان شما خیلی تاثیر گذار باشد. این یکی از عواملی است که هنگام انتخاب این گونه سرویس ها باید در نظر بگیرید. عوامل دیگری هم هستند که شامل؛ محبوبیت و معروفیت سایت، رتبه آن در موتور های جستجو مخصوصاً گوگل (Page Rank)، سئو بودن صفحات سایت، نرخ تبدیل و عوامل مهم دیگر می باشند.
حال شاید از خودتان بپرسید چه کسی می تواند از این سرویس های بازاریابی رایگان استفاده کند! این یک سوال ساده ولی در عین حال مهم است. اگر بدانید چه چیزی را باید تبلیغ کنید، نصف راه را رفته اید. خیلی از افراد فکر می کنند حتماً باید خودشان یک محصول داشته باشند تا بتوانند در این گونه سایت ها تبلیغ کنند. جواب منفی است. اگر در حال حاظر درحال تبلیغ برای محصولات و خدمات دیگران هستید، می توانید در این گونه سایت ها برای گرفتن پورسانت بیشتر و درآمد بیشتر تبلیغ کنید.
اگر در سیسستم های همکاری در فروش مانند ایران مارکت سنتر، عضو هستید و در حال تبلیغ و جلب مشتری برای برخی خدمات و کالاها هستید، سایت های تبلیغات رایگان منبع خوبی برای معرفی این گونه محصولات و یا حتی کل سایت و وبلاگ تبلیغاتی شماست.
خیلی از سایت های همکاری در فروش به شما یک فروشگاه هم می دهند که می توانید این کار را برای محصولات فروشگاه انجام دهید. ولی نکاتی را برای افزودن تبلیغ به این گونه سایت های تبلیغاتی رایگان باید در نظر بگیرید:
• دسته مناسب را انتخاب کنید. خودتان را جای بازدید کننده ای بگذارید که می خواهد کالای مورد نظر خود را پیدا کند.
• توضیحات کالا یا خدمات، نقش اساسی را در فروش آن محصول بازی می کنند. خریدار معمولاً وقت و زمانی را صرف جمع آوری اطلاعات در مورد آن محصول نمی کند. مگر این که مجذوب آن شده باشد. پس در نگاه اول این شمایید که باید تمام مشخصات کالای خود را به بازدیدکننده نشان دهید و آن را تبدیل به مشتری کنید.
• در توضیحات از کلمات کلیدی مرتبط با محصول استفاده کنید. این موضوع را فراموش نکنید که هنوز عمده خریداران شما از طریق موتور جستجو مخصوصاً گوگل وارد سایت می شوند.
• از تصاویر مناسب و با کیفیت خوب غافل نشوید. حتماً یک یا چند تا از عکس های مرتبط با محصول یا خدمات تان را در تبلیغ جاسازی کنید.
• اطلاعات تماس خود را به طور کامل قرار دهید. حتی اگر سایت یا وبلاگی دارید، در انتها نشانی آن را هم وارد کنید.
• اگر با خرج کردن مشکلی ندارید، تبلیغات چند ستاره خریداری کنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که در کدام سایت تبلیغات رایگان این کار را انجام می دهید که نرخ تبدیل بالایی برای شما داشته باشد.
در کل این شمایید که با ابزار های رایگان و پولی که در اختیار دارید، می توانید کالاها یا محصولات خود را به دیگران معرفی کرده و فروش خود را دوچندان کنید، و همانطور که گفته شد یکی از این ابزارهای رایگان استفاده از سایت های تبلیغاتی رایگان است که با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید به این گونه سایت ها به تعداد آنها رو به افزایش است برسید.

نویسنده : جمال روح بخش

نشانی سایت : webnology.ir