وبلاگ

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (طراحی وب سایت)

بمب شبکه های اجتماعی در گوگل
در حالی که اغلب افراد از کاربرد  شبکه های اجتماعی آگاه می باشند اما تنها تعداد کمی از افراد از نقش شبکه های اجتماعی در موتورهای جستجو و مقوله سئو مطلع می باشند. بسیاری از شرکت ها در زمینه سئو بر این باور بوده اند که کلمات کلیدی و لینک ها تنها عوامل تاثیرگذار در رنکینگ وب سایت و سئو وب سایت می باشند.

اما الگوریتم های رنکینگ گوگل اندکی بعد دریافتند که تفاوت ایجاد نمودن بین مطلبی که از نظر کاربر مفید می باشد تنها به واسطه کلمات کلیدی درج شده در آن مقیاس صحیحی نمی باشد ,  که این مهم توسط شرکت نونگار نیز در پیش اطلاع رسانی شده بود. فلذا در صدد بهبود و اصلاح آن برآمند. در حال حاضر نقش درجه بندی و ارزش گذاری محتوا  به واسط شبکه های اجتماعی انجام می پذیرد که در ادامه به شرح آن پرداخته می شود.
 
به روز رسانی پنگوئن گوگل و اثرات آن
پس از به روز رسانی الگوریتم پنگوئن گوگل در May 2013  جریان جدیدی در مبحث سئو بوده است. بسیاری  از وب سایت ها که با استفاده از بک لینک های غیر اصولی و فیک، رنکینگ بالایی را در صفحه نتایج کسب نموده بودند پنالتی شدند و به صفحات بعدی انتقال یافتند و به طبع آن 2 یا 3 درصد از وب سایت ها ترافیک خود را از دست دادند. این اقدام گوگل در راستای اصلاح استراتژی رنکینگ و نمایش اطلاعات با کیفیت تر در صفحه نتایج جستجو به کاربران خود بوده است
 
احراز هویت فاکتوری در گوگل
احراز هویت مفهومی مهم در سئو می باشد. اگر وب سایت شما از لحاظ طراحی سایت در مقابل دیگر رقبا به اندازه کافی مناسب باشد شما رنکینگ بهتری را کسب خواهید نمود و در نتیجه این عمل کاربران دسترسی بهتری به وب سایت شما خواهند داشت. حال چگونه می توانید وب سایت خود را در گوگل احراز هویت نمایید؟ در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت

چگونه گوگل سایت شما را احراز هویت می نماید؟
اگر محتوای درون وب سایت مرتبط با کلمات کلیدی در نظر گرفته شده در طراحی سایت باشد و همچنین مورد پسند کاربران سایت قرار گیرد در نتیجه این عمل گوگل و دیگر موتور های جستجو هویت سایت شما را تایید می شود. البته شناساندن محتوای سایت به کاربران پروسه مهمی می باشد که اصطلاح بازاریابی محتوا به آن تعلق گرفته است  از همین رو شرکتهای تخصصی بهینه سازی سایت همانند نونگار از کارشناسان خبره ای بهره می جویند تا صرفأ بتوانند آنالیز درستی از سایت ها بدست آورند.

چگونه موتورهای جستجو،کیفیت محتوای شما را مشخص می نمایند؟
شما می بایست تاکنون به اهمیت شبکه های اجتماعی در بهینه سازی موتور جستجو و سئو سایت پی برده باشید. در این خصوص می توان به نقش شبکه های اجتماعی در کیفیت بخشیدن به محتوا پرداخت، که در سئو سایت بسیار تاثیرگذار خواهد بود. زمانی که موتورهای جستجو محتوا را رتبه بندی می نمایند این مسئله را در نظر می گیرند که ایا در شبکه های اجتماعی نیز انتشار می یابند؟ در نتیجه بر مبنای این اصل به رنکینگ نمودن سایت ها می پردازد. اشاره تمامی این موارد بر اهمیت شبکه های اجتماعی در بازاریابی محتوا و مبحث سئو وب سایت شما می باشد.در واقع استراتژی گوگل در خصوص رنکینک نمودن محتوا از اتکا به کلمات کلیدی به سمت معنا و مفهوم گرایش پیدا نموده است و شبکه های اجتماعی فاکتور بسیار تاثیرگذار در ارزش واعتبار بخشیدن به محتوای سایت شما می باشد.

منبع : www.beytoote.com